ˆ

Protokoły 2009

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR XLII/2009 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ z dniu 28 maja 2009 r.

Informacja ogłoszona dnia 2010-03-03 09:23:44 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NR XLII / 2009
RADY MIASTA ŻAGAŃ
Z DNIA 28 MAJA 2009 R.


1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE KWORUM.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Mirski o godz.10:00.
Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 20 radnych,
co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji.
Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości (lista radnych oraz zaproszonych gości w załączeniu do protokołu jako zał. nr 1 i nr 2).
Obrady odbywały się w Sali Kurlandzkiej ŻPK.
O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie.
Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.

Nieobecni :
1) L. Kurek (spóźniła się)

2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Zaproponowany porządek obrad stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady z zaproponowanego porządku obrady wycofał projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu cmentarza komunalnego w rejonie ul. Kożuchowskiej w Żaganiu.
Projekt uchwały z ppkt. 8.6 przeniesiono na ppkt.8.7.
Radny M. Światek
wniósł o wprowadzenie projektu uchwały w sprawie nadania nawy ulicy
G. Kizmana.
Radny E. Chodań
wniósł o przeniesienie pkt.9 i 10 na początek porządku obrad, przed podjęciem uchwał.

Przewodniczący Rady
zapytał radcę prawnego M. Wrońską czy można wnieść projekt uchwały do porządku obrad zaproponowany przez radnego M. Świątka.



- 2 –
Na obrady sesji przyszła
radna L. Kurek
kworum - 21
Radny S. Dziura
Wniosek radnego M. Świątka powinien być opiniowany na komisjach Rady.
Proponuje , aby dzisiaj nie wprowadzać tego projektu uchwały, przedłożyć na posiedzenia komisji i wprowadzić na następną sesję w czerwcu.

Przewodniczący Rady
poddał wniosek radnego M. Świątka pod głosowanie czy wprowadzić na dzisiejszą sesję projekt uchwały czy nie.

Głosowanie : Za -7, przeciw – 11, wstrzymało się – 3.

Wniosek radnego M. Świątka nie przeszedł.

Przewodniczący Rady
poddał pod głosowanie wniosek radnego E. Chodania o przesunięcie interpelacji na początek porządku obrad.

Głosowanie :Za – 2, przeciw – 11, wstrzymało się – 8

Wniosek radnego E. Chodania nie przeszedł

Przewodniczący Rady
poddał zaproponowany porządek obrad wraz z poprawkami pod głosowanie.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie

3)PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI.

Protokół sesji był wyłożony w BRM do wglądu.
Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek, w związku z tym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Głosowanie : Za – 21 – jednogłośnie



- 3 -
4. SPRAWOZDANIE BURMISTRZA MIASTA Z DZIAŁALNOŚĆI MIĘDZY
SESJAMI.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta S. Kowal ( w zał. do protokołu sesji jako zał. nr 4)
Radna W. Winczaruk
-co wynikło z rozmów z firmą „BOB” , czy ktoś odkupi ich obiekty?
Radny E. Chodań
-co wynikło ze spotkania z dyrektorem Szkoły Muzycznej I i II stopnia?
-chciałbym wiedzieć więcej o spotkaniu Zgromadzenia Wspólników spółki ŻWIK sp. z o.o., co z tego wynika, jaka jest kondycja finansowa spółki, co z kanalizacją, czy majątek spółki „Bóbr” wszedł do wyceny ŻWIK, czy nie.
Burmistrz Miasta S. Kowal
szczegółowe odpowiedzi na pytania zostaną udzielone na piśmie.
Rada przyjęła sprawozdanie.
5.INFORMACJA Z PRACY KOMISJI RADY.
-komisja Gospodarki Miejskiej – sprawy sesji
-komisja Budżetu i finansów – j.w
-komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego- j.w, oprócz tego na komisji omawiano projekt rozbudowy monitoringu oraz informację nt. realizacji zadań inwestycyjnych na dzień 15 maja 2009 r.(zał. nr 5).
-komisja Rewizyjna – j.w
-komisja Oświaty , Kultury, Zdrowia i Pomocy Społecznej – j.w.

6.SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ RADY.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta S. Kowal ( w zał. do protokołu , zał. nr 6).
Rada przyjęła sprawozdanie.

Przerwa 11:10- 11:30 Po przrewie wznowiono obrady – kworum 20
Obrady opuścił radny M. Zapotoczny ( usprawiedliwiony0
7.DZIAŁALNOŚĆ KOMISJI DS. ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I NARKOMANII.
Działalność Komisji omówiła pełnomocnik Burmistrza M. Wojtysiak.
Następnie przewodniczący Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii Włodzimierz Siemiątkowski omówił szczegóły działalności Komisji.
Radny S. Dziura przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Pomocy Społecznej podsumował temat. Powiedział m.in. , że na posiedzeniu Komisji Oświaty był obecny dr hab. Jacek Kurzępa, który przedstawił i rozdał członkom

- 4 -


Komisji opracowany przez siebie materiał pt. „Monitorowanie problemu narkotyków i narkomanii na terenie miasta Żagań za rok 2008”.
Przewodniczący Komisji ocenił bardzo pozytywnie przedstawione materiał
Rada przyjęła opracowany materiał .

8. PODJĘCIE UCHWAŁ W SPRAWACH :
8.1 wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań
o statusie miejskim
(XLII/107/2009), (zał. nr 8).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

8.2-wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Żagań
o statusie miejskim.
(XLII/108/200(0, (zał. nr 9).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

8.3-odstapienia od żądania zwrotu bonifikaty udzielonej przy sprzedaży lokalu mieszkalnego z mieszkaniowego zasobu Gminy Żagań o statusie miejskim.
(XLII/109/2009), (zał. nr 10).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały

Głosowanie: Za – 17, przeciw- 0, wstrzymało się - 3



- 5 -
8.5-w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenu położonego w Żaganiu przy ul. Lotników Alianckich.
(XLII/110/2009), (zał. nr 11).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za -20 – jednogłośnie

8.6- w sprawie uchylenia uchwały Nr VII/61/2003 Rady Miasta Żagania
z dnia 27.03.2003 r. w sprawie programu pomocy regionalnej dla przedsiębiorców.
(XLII/111/2009), (zał. nr 12).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za – 20 – jednogłośnie

8.7-w sprawie udzielenia zwolnień z podatku od nieruchomości dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą na tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją , stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną.
Opinie komisji Rady pozytywne.

Radny E. Chodań
zapytał na jak długi okres jest zwolnienie

Burmistrz S. Kowal
Są tacy przedsiębiorcy co zwolnienia z podatków wykorzystują.
Szczegółowe informacje na temat zwolnień są wywieszone na tablicy ogłoszeń.
Są to ulgi na działalność handlowo-usługową. Dajemy ulgi jak najdłuższe , ale za „coś”. I tak zaproponowany w § 2 ust.6 w projekcie uchwały sposób wyliczania zwolnień z podatku od nieruchomości wskazuje , że im wyższe wynagrodzenie będzie otrzymywał pracownik tym wyższa będzie kwota zwolnienia dla przedsiębiorcy. Zwolnienia będą obowiązywały nie dłużej niż 10 lat.




- 6 –
Radna W. Winczaruk
Jest jeszcze jeden bardzo ważny zapis w tym projekcie uchwały.
Nowych pracowników przyjmowano , bo były ulgi , a starych zwalniano, teraz już tak nie może być.

Więcej pytań brak.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za -20 jednogłośnie

Przerwa 12:25:12:45
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum -20.

8.8.-zmiana uchwały nr XXII/15/2008 z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie cen biletów za przejazdy autobusami komunikacji miejskiej, określenia osób uprawnionych do bezpłatnych i ulgowych przejazdów, sposobu ustalania opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób oraz zabierania zwierząt i rzeczy.
(XLII/113/2009), (zał. nr 14).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Radny T. Wołoszyn
zadał pytanie czy zmieniamy tylko ceny biletów , czy ulgi też
Naczelnik WGNIE M. Smolarczyk wyjaśnił, że ulega zmianie tylko zapisz w § 1
dotyczący zmian cen biletów o 0,20 gr.
Prezes MZK M. Paszkiewicz udzielił szczegółowych wyjaśnień .
Burmistrz Miasta S. Kowal dodał, że to zarząd MZK podjął decyzje o podwyżce cen , a Rada Miasta ma to przeanalizować i przegłosować.
Radny T. Wołoszyn
a ile firma MZK wykonuje w ciągu roku darmowych przewozów i dlaczego opłaca „Czarnych”?
Prezes MZK- M. Paszkiewicz
darmowych przewozów ciągu roku było 5- to ludzie po 75 roku życia i 5 – to dzieci do lat 4.
Klub Czarnych sprząta przystanki i dostają wynagrodzenie za pracę.
Więcej pytań brak.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za -13, przeciw – 5 , wstrzymało się - 2

- 7 -
8.9- w sprawie zmian w budżecie gminy.
(XLII/114/2009), (zał. nr 15).
Projekt uchwały omówiła Skarbnik Miasta T.Łapczyńska
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie : Za -20 – jednogłośnie

8.10- w sprawie zmian budżetu gminy.
(XLII/115/2009), (zał. nr 16).
Opinie komisji Rady pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

Głosowanie: Za – 19, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

9. INTERPELACJE, WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Radny H. Sienkiewicz
zgłosił wniosek mieszkańców Moczynia, aby Burmistrz S. Kowal we wrześniu znalazł czas na spotkanie z mieszkańcami osiedla w szkole nr 3 na Moczyniu.

Radny M. Świątek
od lat zgłaszam naprawę chodników na moście głównym i nic nie jest robione w tej sprawie . Kałuże jak były po deszczu dawniej tak są i teraz.

Radny E. Chodań
nawierzchnia na ul. Bocznej nie została skończona, zaczęto pewien odcinek drogi i nie skończono. Koniec inwestycji przełożono na rok bieżący , ale nic na razie nie jest robione. Pan co wygrał przetarg na budowę tej drogi , robi inne inwestycje , ale tej nie kończy. Czy cała droga będzie kiedyś zrobiona czy nie?

Radny A. Budziłło
odczytał interpelacje na piśmie w sprawach :
-wyglądu estetycznego miasta
wykonania chodnika przy ul. Konopnickiej



- 8-
Radny L. Fechner
zgłosił interpelacje na piśmie (zał. nr 19) m.in
- w sprawach porządków w mieście,
-poszerzenia drogi na ul. Bema
-zatrudnienie ogrodnika w Parku Książęcym

Radny T. Wołoszyn
interpelacja na piśmie (zał. nr 20)m.in.
-w sprawie placu zabaw na ul. Klonowej
-budowy stacji benzynowej przy „TESCO”
-ustawić znak zakazu postoju przy ul. Piastowskiej, wzdłuż muru cmentarnego od ul. Konopnickiej do ul. Żarskiej

Radny S. Dziura
dlaczego mieszkańcy os. Moczyń nie mogą wydzierżawić skrawków ziemi koło ich posesji na polepszenie warunków?

10. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE.
Burmistrz Miasta S. Kowal
odpowiedział radnemu H. Sienkiewiczowi , że we wrześniu będzie na spotkaniu z mieszkańcami osiedla Moczyń w szkole nr 3.
Na pozostałe interpelacje odpowiedzi zostaną udzielone na piśmie.

11.SPRAWY ORGANIZACYJNE.
Przewodniczący Rady poinformował, że następna sesja odbędzie się
25 czerwca 2009 r.
naczelnik WRAB S. Jankowski poprosił o przegłosowanie przez radnych dostarczonego pisma , dotyczącego zmiany tytułu zadania budżetowego.
W związku z koniecznością ujednolicenia tytułu zadania budżetowego
„ Modernizacja ulicy Górnej w Żaganiu” naczelnik zwrócił się z prośbą o zmianę tytułu zadania :
JEST
„Budowa nawierzchni ul. Górnej”
WINNO BYĆ
„Modernizacja ul. Górnej w Żaganiu”.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wprowadzenie zmiany:

Głosowanie : Za -20 - jednogłośnie
- 9 –

12. ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący Rady poinformował, że porządek obrad został zrealizowany w związku z tym ogłasza zakończenie sesji.
Sesję zamknięto o godzinie 14:45.
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała :
Janina Kaczor

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dariusz Nowak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-03-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dariusz Nowak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-03-03 09:23:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-03-03 09:23:44
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-03-03 09:23:44
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1768 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony