ˆ

Protokoły 2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR XXVI/2008 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ z dnia 29 maja 2008 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-06-27 14:49:52 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ NR XXVI / 2008
RADY MIASTA ŻAGAŃ
Z DNIA 29 MAJA 2008 R.
 
1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE KWORUM.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Mirski o godz. 10:00. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 21 radnych , co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji. Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości (lista radnych oraz zaproszonych gości w zał. do niniejszego protokołu sesji, jako zał. nr 1 i nr 2). Obrady odbywały się w sali Kurlandzkiej ŻPK i S . O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie. Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.
2.PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Zaproponowany porządek stanowi zał. nr 3 do niniejszego protokołu. Przewodniczący Rady poinformował o wprowadzeniu do porządku obrad dwóch dodatkowych projektów uchwał, i tak jako : Ppkt."m" - w sprawie poparcia projektu utworzenia Żarsko- Żagańskiej
Rady Rozwoju Regionalnego Ppkt „n"- zmieniająca Uchwałę Nr XI/56/2007 Rady Miasta Żagań z dnia
29.06.2007 r oraz uchwałę Nr XXIV/46/2008 z dnia 24.04.2008 r.
w sprawie powołania stałych Komisji Rady Miasta Żagań.
Radny E. Chodań
Jako wnioskodawca projektu uchwały w ppkt. „g" zmieniająca Uchwałę
Nr XX/121/2007 Rady Miasta Żagań z dnia 28.12.2007 r. w sprawie ustalenia
wysokości diet oraz zwrotu podróży służbowych radnym Rady Miasta Żagań,
zgłosił, że wycofuje w/w projekt uchwały z porządku obrad.
Pytań i uwag brak.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad wraz z wprowadzonymi poprawkami.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie

- 2 -
3.PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI.
Protokół sesji był wyłożony w BRM do wglądu.
Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek, w związku z tym poddano pod
głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Głosowanie : Za - 21 -jednogłośnie
4. INTERPELACJE , WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Radny L. Fechner
Zgłosił interpelacje na piśmie (zał. nr 4) do niniejszego protokołu w sprawach :
1 Rozpadającego się zabytkowego muru przy pi. Wolności,
2)nieoświetlonych wysokich kominów,
3)braku pokrywy przy studzience telefonicznej na ul. Dworcowej 4a
4)zagospodarowania budynku po Bibliotece Pedagogicznej,
5)kiedy i w którym miejscu będzie hospicjum.
Radny H. Sienkiewcz
Zgłosił interpelację na piśmie (zał. nr 5) do niniejszego protokołu
w sprawie wywożenia na osiedlu Moczyń różnego rodzaju mebli,odpadów
powstałych po remontach itp.
Radny H. Sienkiewicz
Poruszył również sprawę pisma, które dostał od pani Sekretarz Miasta z dnia 31.01.2008 r. W piśmie tym pani Sekretarz Miasta Magdalena Wiadomska-Łażewska poinformowała radnego , że możliwość wnoszenia przez mieszkańców Miasta Żagania inicjatywy uchwałodawczej została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i obowiązuje od dnia 21.01.2008 r. W związku z wniesieniem inicjatywy uchwałodawczej przez mieszkańców osiedla Moczyń oraz Radę Rodziców działającej przy szkole Podstawowej nr 3 , pani Sekretarz poinformowała radnego , że przygotowany przez w/w projekt uchwały wraz z uzasadnieniem został przekazany do Radcy Prawnego Urzędu Miasta oraz wydziału merytorycznego celem wydania opinii. Tyle tylko , że wydział merytoryczny nic o tym nie wie.
O dalszych krokach poczynionych w powyższej sprawie zainteresowane strony miały być poinformowane odrębnym pismem.
W dniu 11.02.2008 r w sprawozdaniu Burmistrza na sesję znalazł się zapis , w pkt. 5 , że: „ odbyło się spotkanie z Radą Rodziców SP Nr 3 w Żaganiu. Tematem spotkania była sprawa budowy infrastruktury sportowej dla potrzeb SP Nr 3. W wyniku dyskusji ustalono , że do 2010 r. na terenie szkoły powstanie wielofunkcyjne boisko sportowe. Rada Rodziców poprosiła również o rozważenie możliwości wykonania dobudówki do obiektu szkoły , celem pozyskania w ten sposób dwóch sal lekcyjnych. Radny zapytał czy sale te powstaną?

- 3 -
Radny E. Chodań
Zadał pytania Burmistrzowi Miasta (zał. nr 6) do niniejszego protokołu. • -Czy dokonano analiz ekonomicznych kosztów likwidacji spółki wodno-ściekowej „Bóbr"?
$ -Czy miasto posiada interpretację Urzędu Skarbowego odnośnie zapłaty watu oraz podatku dochodowego jeśli dojdzie do skutku likwidacja spółki „Bóbr",
-Czy koniecznie musimy likwidować spółkę, aby dostać dotacje z UE. Na jakiej podstawie prawnej stwierdził Pan , iż miasto nie dostanie dofinansowania z Unii Europejskiej bez likwidacji spółki „Bóbr".
o- -dotyczy Uchwały Rady Miasta Żagań Nr XLV/81/2006 w sprawie zasad poboru wysokości stawek opłaty targowej na terenie miasta Żagań oraz wyznaczenia inkasentów z późniejszymi zmianami.
Uchwała ta w pierwszej części mówi o stawkach opłaty targowej pobieranej na targowiskach miejskich oraz innych miejscach na terenie miasta Żagań. W drugiej zaś o opłacie targowej pobieranej w czasie „Jarmarku Michała" , kiermaszy oraz imprez komercyjnych.
Nie ma w niej uregulowań prawnych dotyczących dzierżawy gruntu na inne działalności komercyjne podczas organizowanych przez miasto imprez kulturalnych.
Według jakiego prawa od wynajmujących (najważniejsze pod względem dochodowości) powierzchnie targowe pobierane są zamiast ustalonych opłat przez Radę Miasta tzw. "„darowizny""
-zapytanie dotyczące zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Żagań o statusie miejskim.
Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami z późn. zm. wynika, że organ wykonawczy czyli Burmistrz ma prawo zbywania nieruchomości gminnych tylko po zaciągnięciu opinii Rady Miasta, chyba że rada Miasta w odpowiedniej uchwale postanowi inaczej.
Z uchwały Nr XXIV/68/2004 Rady Miasta Żagań z dnia 25.11. 2004 r. nie wynika, aby Burmistrz otrzymał od Rady uprawnienia do podejmowania decyzji dotyczących sprzedaży mienia gminnego samodzielnie- bez konsultacji z Radą Miasta . Według jakiego więc prawa pan Burmistrz dokonuje sprzedaży mienia gminnego?

- 4 -
Zapytania do Przewodniczącego Rady Miasta (zał. nr 7) do protokołu. l)Jakie były merytoryczne zastrzeżenia co do członków byłej Komisji Rewizyjnej Rady Miasta (oprócz byłej przewodniczącej Lilianny Kurek co do której zastrzeżenia członkowie Komisji wyrazili na piśmie z dnia 10.04.2008 r) ,które spowodowały, że zdecydował się Pan o poddaniu pod głosowanie wniosku o odwołanie całej Komisji Rewizyjnej , z nie tylko jej przewodniczącej ?
2)Dlaczego wbrew obowiązującemu prawu (Regulamin Rady Miasta) dopuścił
Pan do głosowania bezprawną uchwałę o powołaniu nowej Komisji Rewizyjnej?
(Pan Fechner nie mógł być jej wiceprzewodniczącym , będąc jednocześnie
wiceprzewodniczącym Komisji Budżetu i Finansów).
Jako Przewodniczący Rady powinien Pan czuwać nad praworządnością bo to my
jako Rada stanowimy prawo w tym mieście.
To prawo, do którego Pan dopuszcza jest chore. To bezprawie.
3)Dlaczego wbrew mojej woli dopuścił Pan do głosowania i przegłosowania
uchwały o komisjach stałych rady Miasta skoro jest to wbrew Regulaminowi
Rady?.
Dlaczego dopuścił Pan do tego , aby powstała uchwała z gruntu rzeczy nie mająca
prawa istnieć, bo jest bezprawna? ( § 28 pkt. 1 i § 51 pkt.3 Regulaminu Rady).
4)Dlaczego w każdym porządku obrad Rady Miasta pierwszą poddawaną pod
głosowanie jest uchwała o zmianach w budżecie gminy?
Przecież wiele kolejnych uchwał będących przedmiotem głosowania jest ściśle
związana z wcześniej głosowanymi zmianami budżetowymi.
Takie ustawienie kolejności głosowania zmusza radnych do tego, że po
przegłosowaniu zmian w budżecie zmuszeni są przegłosować „za" ,kolejne
uchwały. § 31 i § 32 Regulaminu Rady Miasta precyzuje to w sposób
jednoznaczny:
§ 31 - Rada jest związana z uchwałą z chwilą jej podjęcia.
§ 32 - uchylenie lub zmiana podjętych uchwał może nastąpić tylko w drodze
odrębnej uchwały podjętej nie wcześniej niż na następnej sesji.
5)Dlaczego wraz z przewodniczącą byłej Komisji Rewizyjnej Lilianną Kurek spreparował Pan wniosek Komisji Rewizyjnej do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze?.
Przecież w głosowaniu jawnym( dnia 31 marca Komisja nie udzieliła absolutorium Burmistrzowi za wykonanie budżetu w 2007 r.) a jak Pan doskonale wie drugie zebranie Komisji Rewizyjnej w dniu 2 kwietnia 2008 r. było bezprawne, bo zwołane niezgodnie z Regulaminem Komisji Rewizyjnej.

- 5 -
6) Dlaczego nie przedstawił Pan do porządku obrad w dniu 24 kwietnia proponowanego przeze mnie projektu zmiany uchwały Rady Miasta Nr XX/121/2007 z dnia 28.12.2007 r. w sprawie ustalenia wysokości diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miasta Żagań. Projekt ten w sposób bardzo czytelny i sprawiedliwy regulował pobieranie przez przewodniczących Komisji Rady lub ich wiceprzewodniczących w razie nieobecności przewodniczącego. Dotykał on nie tylko przewodniczącego Komisji Gospodarki Miejskiej, ale każdej innej Komisji Rady.
Brak takiej regulacji (szczególnie w Komisji Gospodarki Miejskiej) spowodował uzasadnione pretensje wiceprzewodniczącego , gdyż on musiał mnie zastępować. Poddanie wniosku pod dyskusję i głosowanie kończyło problem. Pan jednak wbrew Regulaminowi Rady postanowił inaczej (§ 40 pkt. 1 - inicjatywę uchwałodawczą posiada każdy z radnych oraz Burmistrz , który przedstawia wniosek wraz z uzasadnieniem podjęcia uchwały , chyba że przepisy prawa stanowią inaczej).
Jakie to prawo zastosowaliście wraz z panem Burmistrzem, aby nie dopuścić do ujęcia mojego autorstwa propozycji w porządku obrad sesji w dniu 24 kwietnia 2008 r.
Zapytania do radnych (załącznik nr 8 do niniejszego protokołu). Do radnego A. Łukasiewicza
Jak pan sobie wyobraża uczciwą i niezależną kontrolę poczynań Burmistrza Miasta S. Kowala skoro busines , który pan prowadzi z synem w większości przypadków opiera się na zleceniach miasta. Czy to jest uczciwe? Czy nie powinien pan czym prędzej zrezygnować z pełnienia funkcji przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i nie stwarzać do końca nie zgodnych z prawem precedensów?
Jeszcze prośba do pana jako przewodniczącego klubu radnych „ Nasze Miasto". Proszę zmienić nazwę swojego klubu radnych , bo to stworzył pan plagiat. Zapytanie do radnego M. Świątka
Pana przychody są również powiązane ze zleceniami z miasta. Czy może pan bezstronne kontrolować prace Burmistrza? Radny A. Budziłło Złożył interpelacje na piśmie (zał. nr 9)w sprawach :
- wykonania ronda na skrzyżowaniu ul. J. Pawła II i ul. II Armii WP.
-zaplanowania inwestycji budowy drogi osiedlowej bloku 3a-8a przy ulicy
Sportowej w Żaganiu,
-organizacji pracy Urzędu.
oraz zapytania do Przewodniczącego Rady
-czy zrobiono coś w sprawie opiekunek zwolnionych z OPS-u. Niektórym brakuje
miesiąc albo dwa do emerytury. Kobiety są zrozpaczone . Proszę aby im pomóc .
- czy na pi. Słowiańskim koło fontanny można by było ustawić 3 stałe stojaki na
flagi, bo i tak takie uroczystości jak ostatnio np. święto fagi, odbywa się właśnie
na pi. Słowiańskim.

- 6 -
5. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE.
Burmistrz Miasta S. Kowal odpowiedzi udzieli na piśmie.
Zastępca Burmistrza W. Sługocki
Odpowiedział na pytanie radnego E. Chodania w sprawie spółki „Bóbr".
Biorąc pod uwagę charakter oraz zakres merytoryczny przygotowanego przedsięwzięcia o tytule „ Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie aglomeracji Żagań „ , jak i strukturę instytucjonalną podmiotów - właścicieli majątku , niezbędne dla starań o pozyskanie środków z Funduszu Spójności na realizację powyżej wskazanej inwestycji jest zmiana struktury własnościowej. Rolę beneficjenta w tym zakresie pełnić będzie Żagańskie Wodociągi i Kanalizacje w Żaganiu spółka komunalna. Procesowi likwidacji natomiast poddana będzie spółka prawa wodnego „Bóbr".
Przewodniczący Rady
Odniósł się do pytań radnego E. Chodania
i odpowiedział, że jako Przewodniczący Rady poddaje tylko pod głosowanie pewne rzeczy , a te każdy radny głosuje i decyduje o tym sam. Uchwała o zmianie przewodniczącego w Komisji Miejskiej z powodów,
o których każdy radny wie.
Radny Cz. Marzec zgłosił rezygnację z zastępcy przewodniczącego i ją podtrzymał. Problem przedstawiłem radnym oraz wystąpiłem z pismem do Komisji Gospodarki Miejskiej (wszystkie Komisje miały do wiadomości), aby się Komisja na swoim najbliższym posiedzeniu ukonstytuowała. Komisja tego nie zrobiła , chociaż na czas Pana nieobecności można było wyznaczyć kogoś na zastępstwo.
Odpowiedzi nie było na moje pismo i na ostatniej sesji nie miał kto reprezentować Komisji w przedstawianiu opinii do projektów uchwał.
Musiałem więc skorzystać z § 55 Regulaminu Rady, przedstawiłem problem na sesji a decyzja należała do radnych .
Komisja podczas przerwy w sesji sama się ukonstytuowała, a koleżanka radna W. Winczaruk odczytała protokół Komisji po ukonstytuowaniu się.

- 7 -
To członkowie Komisji Gospodarki Miejskiej wybrali na przewodniczącego
radnego Cz. Marca ,a radnego E. Chodania zaproponowali na zastępcę
przewodniczącego Komisji.
Zwróciłem się z zapytaniem do Radcy Prawnego Urzędu Marii Wrońskiej , czy
podczas nieobecności radnego i bez jego wyrażenia zgody na kandydowanie na
zastępcę , będzie uchwała zgodna z prawem.
Otrzymałem odpowiedź , że tak , bo jak radny nie zechce być w zastępcą
przewodniczącego , to może zrezygnować.
Po wyjaśnieniu Przewodniczący Rady zapytał Radcę Prawnego M. Wrońska
Czy procedura zmian w Komisji Gospodarki Miejskiej była zgodna z prawem?
Radca Prawny M. Wrońska odpowiedziała ,że tak.
Radny E. Chodań
Pytanie do Radcy Prawnego Marii Wrońskiej
Czy uchwała Rady Miasta z dnia 24.04.08 r o zmianach w Komisjach stałych Rady dotycząca zmiany przewodniczącego i jego zastępcy w Komisji Gospodarki Miejskiej jest zgodna z prawem ?
Radca Prawny M. Wrońska
Odpowiedziała, że tak jest zgodna z prawem radni poprzez głosowanie przyjęli wolę członków Komisji.
Przewodniczący Rady
Jeżeli chodzi o zmianę Komisji Rewizyjnej, to jak wszystkim wiadomo, wpłynęły do Przewodniczącego Rady dwa wnioski od członków Komisji
Rewizyjnej.
Pierwszy od byłej przewodniczącej Komisji Rewizyjnej w sprawie odwołania
wszystkich członków Komisji,
Drugi zaś wniosek od członków Komisji w sprawie odwołania przewodniczącej i wykluczenia jej ze składu Komisji Rewizyjnej.
Po wyjaśnieniu Przewodniczący Rady zapytał Radcę Prawnego czy procedura
powołania Komisji Rewizyjnej była zgodna z prawem?
Radca Prawny M. Wrońska odpowiedziała , że tak.

- 8 -
Radny E. Chodań
Zapytał Radcę Prawnego M. Wrońska
Czy podjęta uchwała o powołaniu nowej Komisji Rewizyjnej jest zgodna z
prawem?
Radca Prawny M. Wrońska
Odpowiedziała, że tak , jest zgodna z prawem.
Przewodniczący Rady
Co do sugerowania radnego E. Chodania o spreparowaniu dokumentów wraz z byłą przewodniczącą Komisji Rewizyjnej , powiedział, że nikt w prace Komisji Rewizyjnej nie ingerował i nie ingeruje.
To Komisja Rewizyjna podjęła decyzję o udzieleniu absolutorium, gdzie dołączono dwie uchwały Komisji Rewizyjnej, w sprawie wykonania budżetu Gminy za 2007 rok , w sprawie o udzieleniu absolutorium Burmistrzowi Miasta za 2007 rok. oraz protokół Komisji Rewizyjnej z badania sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy za 2007 rok., a ja to pismem przewodnim wysłałem do Regionalne Izby Obrachunkowej w Zielonej Góry. Poza tym absolutorium Burmistrzowi Miasta za wykonanie budżetu Gminy udziela cała Rada poprzez głosowanie na sesji. Wszyscy radni dostali sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy , wszyscy się z tym sprawozdaniem zapoznali i w domu i na komisjach i jednogłośnie zagłosowali na sesji Rady 24.04.08 r. za udzieleniem absolutorium Burmistrzowi Miasta za 2007 rok. Obecnych na sesji Rady w tym dniu było 19 radnych i wszyscy zagłosowali „za" podjęciem uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy Żagań oraz udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta za 2007 rok.
Radna L. Kurek
Również odniosła się do zarzutów radnego E. Chodania , że jako była przewodnicząca Komisji Rewizyjnej „spreparowała dokumenty wraz z Przewodniczącym Rady w sprawie absolutorium". Radna odczytała na piśmie swoje wystąpienie (zał. nr 10 do niniejszego protokołu). poruszyła m.in. kwestię swojego pisma do PRM z dnia 10.04. 2008 r. oraz powodów ,dla których zwróciła się do Przewodniczącego Rady o odwołanie członków Komisji Rewizyjnej.

-9-Radny H. Sienkiewicz
Zgłosił wniosek formalny o zamknięcie tej dyskusji, bo nie jest ona tematem sesji to nie miejsce i czas na tego typu dyskusje.
Radny M. Zapotoczny
Radny również jest za wnioskiem radnego Sienkiewicza.
Powiedział, że dostaliśmy świadectwo zachowań się radnych, dosyć tego co było.
Sesja nie jest miejscem na tego rodzaju sprawy. Wiemy już wszystko na ten temat
i proponuję więcej już do tego nie wracać.
Przewodniczący Rady
Poddał pod głosowanie wniosek formalny radnego H. Sienkiewicza
Głosowanie : Za-14, przeciw - 0, wstrzymało się -6
Radny M. Zapotoczny Nie brał udziału w głosowaniu.
Przewodniczący Rady ogłosił przerwę w obradach . Godzina 10:45 - 11:00 Po przerwie wznowiono obrady. Kworum - 21
6. SPRAWOZDANIE BURMISTRZA MIASTA Z DZIAŁALNOŚCI MIĘDZY SESJAMI.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta S. Kowal ( w załączeniu do protokołu sesji, zał. nr 11). Pytania:
Radna W. Winczaruk
Jaki jest obraz miejsc w przedszkolach, ile dzieci nie dostało się do przedszkola? Burmistrz Miasta S. Kowal
Nie ma jeszcze obrazu. Nie wiemy jeszcze ile dzieci nie dostało się do przedszkola. Radny A. Pauszek
Szkoła Muzyczna na ul. Piłsudskiego zostaje podobno rozwiązana. Czy nie można by było dojść do porozumienia ze starostwem i obiekt szkoły przeznaczyć pod przedszkole? Burmistrz Miasta S. Kowal
Przy przenoszeniu dzieci pięcio i sześciolatków do szkół problem braku miejsc w przedszkolach zniknie. Więcej pytań i uwag brak. Rada przyjęła sprawozdanie.

- 10-
7. INFORMACJA Z PRAC KOMISJI RADY.
-komisja Gospodarki Miejskiej - projekty uchwał na sesję.
-komisja Budżetu i Finansów -j.w.
-komisja Bezpieczeństwa - zajmowała się tematem sesji czyli oceną
bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w szkołach oraz projektami uchwał na sesję.
-komisja Rewizyjna - sprawy sesji oraz rozpatrzono 3 skargi.
-komisja Oświaty - posiedzenie odbyło się wraz z komisją Bezpieczeństwa
na temat oceny bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w szkołach oraz rozpatrywano
projekty uchwał.
8.SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ RADY.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta (zał. nr 12 do protokołu sesji).
Brak uwag i pytań.
Rada przyjęła sprawozdanie.
9. INFORMACJA NA TEMAT BEZPIECZEŃSTWA DZIECI I MŁODZIEŻY W SZKOŁACH.
Pełnomocnik Burmistrza ds. Oświaty M. Bajor omówiła szczegółowo materiały na ten temat (w załączeniu do protokołu sesji, zał. nr 13). Następnie Strażnik Miejski Piotr Puchalski ,który zajmuje się prewencja w szkołach powiedział, że bezpieczeństwo w szkołach poprawiło się w stosunku do roku ubiegłego. On sam prowadzi pogadanki i różne konkursy w tym temacie. Jest to możliwe dzięki współpracy z Komisją Bezpieczeństwa , która przydziela pewne środki na ten cel, m.in. w tym roku na „Dzień Dziecka" , Komisja Bezpieczeństwa przyznała 2 tys. zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na konkursy i kupno nagród.
Radny E. Chodań
Zwrócił uwagę , aby zająć się problemem dojścia do Szkoły Podstawowej nr 2. Dzieci skracają sobie drogę idąc przez ogródki działkowe. Nie jest to bezpieczna droga z różnych względów i rodzice muszą dzieci odprowadzać do szkoły i przyprowadzać. Najgorzej jest w okresie zimowym , bo nawet nie ma tam żadnego oświetlenia.
Burmistrz Miasta S. Kowal
Odpowiedział, że w projekcie „ORLIK" jest zaprojektowane oświetlenie tamtego
rejonu.
Dalszych uwag oraz pytań brak.
Radny S. Dziura
Przewodniczący Komisji Oświaty po wspólnym posiedzeniu z Komisją
Bezpieczeństwa przedstawił podsumowanie tematu.

- 11-
Działania podjęte w szkołach mające zapobiegać przemocy w szkole są różnorodne ,wzbogacone poprzez poszczególne placówki i statystyka wskazuje
na ich skuteczność , tzn., że sytuacja się stabilizuje, a reakcja na uczniowską przemoc jest prawie natychmiastowa. Na coraz wyższym poziomie jest edukacja
i wychowanie dla bezpieczeństwa umożliwiające rozpoznanie nie tylko symptomów zagrożeń, ale także skutków ich występowania. Podstawowym jednak problemem pozostaje nadal brak możliwości rozpoznania przyczyn występowania agresji - zwłaszcza agresji słownej , prowokacji różnego rodzaju i bójek. O ile zjawisko bójek można złożyć na karb młodzieżowej adrenaliny
i stosunkowo łatwo im zapobiegać i napiętnować , bo są widoczne i widoczne są ich skutki.
Agresja słowna i prowokacja mają bardziej złożone podłoże i przynoszą często skutki niemożliwe do odwrócenia i powodujące olbrzymie straty psychiczne. Ten rodzaj agresji jest trudny do wykrycia, trudno jest znaleźć przyczyny jej
powstawania. Należy pamiętać także o tym , że uczestnikami agresji słownej są nie tylko uczniowie. Powstaje ona także na linii nauczyciel - uczeń i uczeń -nauczyciel. Wypadkowość:
Brakuje informacji dotyczącej przyczyn powstawania wypadków i czy te przyczyny zostały usunięte . Choć zmniejszenie liczby wypadków może sugerować zwiększenie stanu bezpieczeństwa w szkołach , ale niekoniecznie. Działania zmierzające do podniesienia staniu bezpieczeństwa podjęto w PSP Nr 2 - usunięto tam istotne zagrożenia. Podsumowanie :
Dyrekcje szkół i Rady Pedagogiczne podejmują stałe i sprawdzone działania profilaktyczne mające zapobiegać przemocy wśród dzieci i młodzieży. Formy i metody działań są ciekawe i budzą zainteresowanie beneficjentów. Nie znamy jednak nadal przyczyn powstawania agresji i indywidualnych działań mających zapobiegać . Niezbędnym w tej sytuacji jest zatrudnienie przynajmniej jednego psychologa. Zintegrowane działania profilaktyczne przyniosły pozytywne skutki jak chociażby wypłoszenie dilerów z szeregu szkół.
Przewodniczący Komisji Oświaty S. Dziura
Poprosił panią Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 7 Teresę Pilarczyk
o przedstawienie wyników egzaminacyjnych .
Pani Pilarczyk poinformowała, że średnia wyników egzaminacyjnych w powiecie
wynosi 0,62 , w mieście - 0,63 a jako szkoła osiągnięto wyniki 0,68.
Średnia w Województwie Lubuskim nie odbiega od wszystkich średnich w kraju.
Poza tym dyrektor T. Pilarczyk poprosiła, aby w ramach bezpieczeństwa szkoły
położyć koło szkoły próg ograniczający prędkość, bo kierowcy nie przestrzegają
ograniczenia prędkości.

- 12 -
Radny M. Zapotoczny
Komisja Bezpieczeństwa co roku w miesiącu lutym opracowuje temat
bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w szkołach. Chciałbym , aby w przyszłym
roku Policja rozszerzyła temat o bezpieczeństwie młodzieży w szkołach średnich.
My wiemy, że bezpieczeństwo w szkołach nie przedkłada się do tego co robią
dzieci i młodzież poza szkołą.
Komisja Bezpieczeństwa dokonała pozytywnej oceny bezpieczeństwa w mieście
, bo stan jest zadawalający.
Radny H. Sienkiewicz
Ja bym się przychylił do tego , ale myślę , że w tym temacie będzie zbudowane
boisko wielofunkcyjne w SP Nr 3 na Moczyniu.
Moje pytanie na sesji właśnie tego dotyczyło.
Więcej pytań i uwag brak.
Radni przyjęli informację na temat bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w szkołach.
Przerwa 12:35-12:50.
Po przerwie wznowiono obrady. Kworum - 21 radnych.
10. PODJĘCIE UCHWAŁ W SPRAWACH.
a) zmieniająca uchwałę Nr 11/8/2006 Rady Miasta Żagań z dnia 1.12.2006 r. w sprawie stwierdzenia nawiązania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Żagań. (XXVI/51/2008), (zal nr 14).
Opinie Komisji Rady.
Komisja Gospodarki Miejskiej -proponuje wynagrodzenie zasadnicze nie 6 tys.
jak podaje projekt uchwały , a 5.500 zł
Komisja Budżetu i Finansów - każdy członek Komisji będzie głosował
indywidualnie wg. swojego uznania,
Komisja Bezpieczeństwa - opinia pozytywna dla projektu uchwały,
Komisja Oświaty - j.w.
Komisja Rewizyjna -j.w.
Radny E. Chodań
Moim zdaniem podwyżka wynagrodzenia należy się za coś, za lepsze życie
mieszkańcom Żagania, za to że inwestorzy przychodzą do miasta inwestują tutaj ,
a mieszkańcy mają pracę, za to że praca Burmistrza przyczynia się do rozwoju
miasta .Podwyżka powinna być przyznana za konkretne osiągnięcia. Ja uważam ,
że Pan Burmistrz ma pasję, jest konsekwentny, ale w krzywdzeniu ludzi.
Nie pracująjuż ludzie , którzy mieli odwagę wypowiedzieć swoją opinię. Za to
Burmistrz hołubi ludzi wiernych i oddanych co we wszystkim się z nim zgadzają.

13 -
Jesteśmy wybrani przez społeczeństwo by tworzyć prawo . A my co? Dostaliście państwo jakieś „bzdurne" opracowanie z kancelarii Bisinoss Expert Z. Jerzmanowski w sprawie ECO i wszyscy byli za oprócz mnie. Rada uchwałę podjęła a teraz okazuje się sprzedano ZGC z pominięciem pierwokupu co potwierdzają sądy i nie wiadomo czym to się zakończy. Czy zgodnie z prawem sprzedaje się piwo na hali sportowej na ul. Kochanowskiego? Pozwala się kupować piwo i spożywać na terenie obiektu sportowego?
Ważne kierownicze stanowiska w mieście Burmistrz obsadza nieodpowiednimi ludźmi. Burmistrz nie robi dla miasta nic dobrego , nie dba o lokalnych przedsiębiorców , a obiecywał co innego przed wyborami, za to wprowadza obcych inwestorów. To co oddał za grosze, chodzi o Wurta, to nie dzieje się tam nic. Za niewielkie pieniądze pozbyliśmy się kilkuhektarowej strefy przy obwodnicy, a widać tam jeden barak i biurowiec. Zakład , który miał ożywić całe miasto , zatrudnia garstkę mieszkańców, a ich pensje i tak dofinansowuje urząd pracy. Burmistrz buduje nowe ulice, chodniki, ale dla niektórych mieszkańców robi to przy okazji, bo robi to głównie na osiedlu Zacisze tam gdzie on mieszka. Co dobrego Burmistrz dla tego miasta zrobił?. W mieście powinny być płatne parkingi, o których mówi się już od dwóch lat, gdzie one są i kiedy będą robione?
Radny H. Sienkiewicz
Chcę zwrócić uwagę radnym , że to wynagrodzenie dotyczy burmistrzów gdzie ilość mieszkańców jest od 15 tys. do 100 tys. Wynagrodzenie to jest maksymalnie 6 tys. zł plis do tego dodatki. Jestem za godziwym wynagrodzeniem, ale wyznaczenie górnej stawki to działanie na zapas. Jak będą osiągnięcia to ja będę za. Jestem za tym aby teraz rozłożyć to na dwa etapy. Część teraz , a drugą część np. w styczniu . Nie trzeba jątrzyć społeczeństwa , jeszcze teraz kiedy były zwolnienia z BOB Polska , a wielu mieszkańców zarabia minimalne pensje.
Radny E. Chodań
W uzasadnieniu do projektu uchwały nie ma podanych źródeł finansowania
podwyżki tym bardziej , że ma ona obowiązywać wstecz od 1 stycznia.
Skarbnik Miasta T. Łapczyńska
Powiedziała , że pieniądze są między innymi dzięki temu , że część etatów w Urzędzie Miasta jest obsadzona przez pracowników, których dofinansowuje Powiatowy Urząd Pracy.

- 14 -
Radny D. Kudła
Alkohol na hali sportowej jest sprzedawany dlatego , żeby były środki na m.in.
na utrzymanie tej hali.
Radny A. Pauszek
Uważa, że wielu przyjezdnych zauważa, że Żagań jest czysty i ładny, a to niewątpliwie zasługa Burmistrza. Skoro sana to pieniądze to należy dać podwyżkę Burmistrzowi, będzie to lepsza motywacja dla pracy Burmistrza.
Radny S. Dziura
Stwierdził, że stanowisko radnego E. Chodania to „im gorzej tym lepiej" , ale to już zaczął się czas przedwyborczy i krytykowanie Burmistrza to demagogia i rozpoczęcie kampanii wyborczej przez radnego. Radna dostała kilka „kopniaków od radnego Chodania, ale to radnemu należy przyłożyć „deską po tyłku" za obrażanie urzędników stwierdzeniem, że robią tak jak Burmistrz chce. Czyli są marionetkami w ręku burmistrza. Radny zapytał, czy radny Chodań jako kapitan statku chciałby mieć załogę , w której każdy robi co chce? Gdyby tak było to pewnie statek daleko by nie dopłynął. Tak samo jest w Urzędzie , aby Urząd dobrze pracował musi mieć kogoś, kto tym wszystkim pokieruje. Radny zwrócił się do Przewodniczącego Rady, aby zwrócił uwagę i trzymał się porządku obrad, bo sesje Rady nie są do prowadzenia kampanii wyborczej.
Zastępca Burmistrza W. Sługocki Poprosił radnych o przyznanie podwyżki Burmistrzowi. Ustosunkowując się do zarzutów radnego , nie zgadzam się z nimi. Np. to , że Burmistrz mieszka na osiedlu Zacisze , to znaczy , że ma się tam nic nie dziać, żadnych inwestycji? Jest to dzielnica miasta jak, każda inna. Strefa płatnych parkingów to projekt niezwykle złożony i trudny w realizacji, ale będzie, tak jak rewitalizacja centrum starego miasta, gdzie jednym z elementów jest odtworzenie nawierzchni starego miasta. Inwestycje są i będą znaczące. Ja jestem również w grupie ludzi, których Burmistrz zatrudnia i w każdej chwili mogę się wylegitymować co robię. W drugiej połowie lutego mówiłem , może nazbyt optymistycznie o pozyskaniu środków z Unii Europejskiej. Dzisiaj mamy 29 maja i dopiero w dniu 26 maja mieliśmy możliwość złożyć pierwszy projekt, co uczyniliśmy. Na całą Polskę 86 miast złożyło projekty i projekt miasta Żagań też tam jest, ale proszę zwrócić uwagę , jaki to jest niezwykle złożony proces. Przygotowanie dokumentacji, dokumentacja finansowa, zamówienia. Część dokumentów zlecamy do zrobienia , bo musimy w myśl ustawy o zamówieniach publicznych. Naszym największym wrogiem jest czas. Chodzi o to , aby przygotować jak największą ilość dokumentów kompletnych.

- 15 -
Złożyliśmy również projekt pn. „Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie aglomaracji Żagań" , projekt na Pałac, projekt na rewitalizację starego miasta , na kompleks rekreacyjno -sportowy oraz na zagospodarowanie bulwaru nad Bobrem.
Radny H. Sienkiewicz
Chylę czoła na wypowiedzią zastępcy Burmistrza ,ale nie popadajmy
w demagogię. Z drugiej strony Żary wcześniej zrobiły kryty basen i inwestorów
mają więcej. Inicjatywy my też Burmistrza dostrzegany , ale apeluję aby dać
podwyżkę rozważnie. Chciałbym zobaczyć efekty działania Burmistrza.
Komisja Gospodarki Miejskiej propozycje przedłożyła i myślę , że krzywdy
Burmistrzowi nie zrobimy dając mu teraz 5,5 tys. zł. Zawsze można dać później
więcej .
Radny E. Chodań
Ale skąd te pieniądze z jakich środków?
Skarbnik Miasta
W ramach środków z budżetu miasta, bo były planowane na podwyżki.
Radny H. Sienkiewicz
Zgłosił wniosek formalny o zamknięcie dyskusji
Obrady sesji opuściła Radna W. Winczaruk Kworum - 20
Przewodniczący Rady poddał wniosek pod głosowanie
Głosowanie: Za- 20 -jednogłośnie
Przewodniczący Rady poddał wniosek Komisji Gospodarki Miejskiej o przyznanie podwyżki Burmistrzowi w kwocie 5, 5 tys. zł
Na obrady sesji powróciła Radna W. Winczaruk Kworum - 21
Głosowanie: Za-12, przeciw - 8, wstrzymało się -1
Poprawka przeszła
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały z wprowadzoną poprawką
Głosowanie: Za-20, przeciw -1, wstrzymało się - 0

16-
b)w sprawie wyrażenia zgody na zgłoszenie do objęcia stanowisk członków Rad Nadzorczych w spółkach gminnych. (XXVI/52/2008), (zal nr 15).
Opinie komisji Rady -pozytywne.
Radny E. Chodań
Czy urzędnik wydelegowany do Rady nadzorczej spółki podległej Burmistrzowi,
będzie obiektywnie w niej pracował?
Radny S. Dziura
A jak radny Chodań wyobraża sobie prace w spółkach, w ogóle funkcjonowanie
spółki z udziałem miasta ,bez swoich przedstawicieli.
Radca Prawny M. Wrońska
Rady Nadzorcze w spółkach sprawują działalność kontrolującą zarządzanie
spółką. Rady Nadzorcze powołują wspólnicy ,a u nas Burmistrz.
Jeżeli np. ja jestem w jakiejś spółce , to chcę mieć swojego przedstawiciela
w zarządzie , aby kontrolował pracę spółki. Wspólnik nie może kontrolować
wszystkich dziecin spółki. Z ustawy wynika, że radni nie mogą pracować w
spółkach w Radach Nadzorczych ,w Komisjach Rewizyjnych spółki, ale ustawa
dopuszcza do wytypowania własnych ludzi do spółki gminy, ale dopiero za zgodą
Rady.
Radny H. Sienkiewicz
Mnie to nie przeszkadza kto będzie reprezentował, bo to Burmistrz odpowiada za działanie spółki, lub pracownik , który będzie zasiadał w spółce gminy. Brakuje tylko w tej uchwale , który urzędnik będzie reprezentował jaką spółkę.
Więcej uwag brak.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za-19, przeciw - 2, wstrzymało się - 0.

17 -
c)w sprawie poparcia projektu pt „Przywrócenie do ruchu kolejowego linii Nowa Sól - Żagań - Żary". (XXW53/2008), (zal nr 16).
Opinie Komisji Rady - pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
d)zmieniająca uchwałę Nr XXIII/27/2008 Rady Miasta Żagań z dnia 27.03.2008 w sprawie sprzedaży udziałów w części wspólnej nieruchomości przy
ul. Warszawskiej 17 i udziałów w gruncie nr działki 945/5 w Żganiu
i udzielenia bonifikaty od ceny sprzedaży. (XXVJ/54/2008), (zal nr 17). Opinie Komisji Rady- pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
e)w sprawie dokonania zmiany nieruchomości komunalnej. (XXyi/55/2008), (zal nr 18).
Opinie Komisji Rady -pozytywne Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
f)zmieniająca uchwałę nr XXXVIII/137/2005 Rady Miasta Żagań
z dnia 29.12.2005 r. w sprawie ustalenia zasad przyznawania stypendium oraz
nagrody wybitnym uczniom szkół i absolwentom gimnazjów, dla których
organem prowadzącym jest Gmina Żagań o statusie miejskim.
OOm/56/2008), 9zal nr 19).
Opinie Komisji Rady - pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie

- 18 -
g)w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę. (XXW57/2008), (zal nr 20).-(Stefan Dugiel)
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej A. Łukasiewicz
Omówił 3 projekty uchwał w sprawie odpowiedzi na skargi, które rozpatrywała
Komisja Rewizyjna.
Radny E. Chodań
Powiedział, że nie zna treści skarg i nie wie czy może głosować „za „ ,
aby nie skrzywdzić człowieka.
Radny S. Dziura
Radny Chodań może głosować jak chce , a skargami zajmuje się Komisja Rewizyjna, pisze protokół z rozpatrywanej skargi, a przy projekcie uchwały jest również uzasadnienie podpisane przez Przewodniczącego Rady. •
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za-20, przeciw - 0, wstrzymało się -1
h) w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę. (XXVI/58/2008), (zal nr 21). (Edyta Jasińska).
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
i)w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę
(XXVI/59/2008), (zal nr 22).
(B. Korniak, L. Sipińska, E. Irska, M. Gmur).
Dyrektor ZGM B. Fryzę
Ustosunkował się do skargi, ponieważ była ona w sprawie zbyt wczesnego wystawienia stołów na ryneczku na osiedli XXX-lecia i właściciele kontenerów złożyli skargę na dyrektora ZGM , że złamał przepisy Uchwały nr 134/2002 r Zarządu Miasta Żagań .W swojej skardze skarżący podnieśli zarzut dyrektor ZGM poprzez udzielenie zgody na wcześniejsze wystawienie stołów na placu handlowym umożliwił od 1 kwietnia rozpoczęcie handlu , czym złamał przepisy powyższej uchwały.

- 19 -
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej A. Łukasiewicz
Stwierdził, że Komisja rozpatrując skargę , uznała ją za zasadną, ale proponuje następujący sposób załatwienia skargi.
Idąc naprzeciw głosom oraz oczekiwaniom mieszkańców Zgania i osiedla XXX-lecia proponuje się zmianę daty rozpoczęcia handlu na placu handlowym przy ul. Sportowej od dnia 1 kwietnia każdego roku oraz zobligowanie Straży Miejskiej do częstszych kontroli przestrzegania Regulaminu Targowiska.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za -11, przeciw - 3, wstrzymało się - 7
j) w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego przy ul Lotników Alianckich w Żaganiu. (XXVI/60/2008), (zal nr 23).
Opinie Komisji Rady - pozytywne Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
k) w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu „Centrum -Zachód" w Żaganiu. (XXVU61/2008), (zal nr 24).
Opinie Komisji Rady - pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
i) w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu osiedla Kolonia Laski w Żaganiu. (XXVU62/2008), (zal nr 25).
Opinie Komisji Rady - pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Glosowanie: Za - 21 -jednogłośnie

- 20 -
1) w sprawie poparcia projektu utworzenia Żarsko - Żagańskiej Rady
Rozwoju Regionalnego.
(XXVI/63/2008), (zal nr 26)
Projekt uchwały omówił Burmistrz S. Kowal Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
mjzmieniająca Uchwałę Nr XI/S6/2007Rady Miasta Żagań z dnia 29.06.2007 r oraz Uchwałę Nr XXIV/46/2008 z dnia 24.04.2008 r, w sprawie powołania stałych Komisji Rady Miasta Żagań. (XXVI/64/2008), (zal nr 27)
Przewodniczący Rady
Poinformował, że w związku z tym , że wpłynęły dwa pisma w sprawie przemieszczenia w komisjach należało zmienić dotychczasową uchwałę. 1 )od radnej L. Kurek , która chce wpisać się do prac Komisji Oświaty
2) od radnego E. Chodania , który chce wypisać się z Komisji Gospodarki
Miejskiej, a wpisać do prac w Komisji Budżetu i Finansów.
Przewodniczący Rady poinformował, że wpłynęło do niego również pismo w sprawie rezygnacji radnego L. Fechnera z zastępcy przewodniczącego w Komisji Budżetu i Finansów, w związku z tym , że na sesji w dniu 24.04.2008 r został wybrany zastępcą przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów H. Sienkiewicz
Powiedział, że dostał takie samo pismo od radnego L. Fechnera na posiedzeniu
Komisji Budżetu i Finansów w dniu 27. 05. 2008 r. oraz poinformował, że do
Komisji Budżetu i Finansów chce się dopisać radny A. Budziłło.
Radny A. Budziłło ponad to wyraził zgodę na pełnienie funkcji zastępcy
przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów w miejsce rezygnacji z tej
funkcji radnego L. Fechnera.
Pytań i uwag brak.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za-20, przeciw - 0, wstrzymało się -1

- 21 -
11. SPRAWY ORGANIZACYJNE.
Radny A. Łukasiewicz
Przewodniczący Klubu Radnych „Nasze Miasto" poinformował, że w skład
Klubu wpisany został radny A. Pauszek.
Dyrektor ŻPK i S J. Czapracki
Wystąpił do radnych , aby wytypowała z Rady dwóch przedstawicieli do Rady
Pałacu.
Radny S. Dziura
Powiedział ,że radni nie powinni występować w takiej Radzie i dobrze by było , aby Rada nie delegowała takich przedstawicieli, bo później trudno będzie rozliczyć Dyrektora Pałacu.
Radny H. Sienkiewicz przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Powiedział, że komisja do takiej Rady Pałacu typuje radnego T. Wołoszyna Radny T. Wołoszyn wyraził zgodę.
Radny M. Zapotoczny przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego poinformował, że Komisja ze swojej strony do rady Pałacu typuje Radnego A. Stawczyka. Radny A. Stawczyk wyraził zgodę.
Dyrektor J, Czaprcki powiedział, że Regulamin Pałacu mówi, że w skład Rady Pałacu wchodzi 2 radnych z Rady Miasta.
Przewodniczący Rady Z. Mirski
Ale Regulamin Pałacu nie uchwalała Rada Miasta , jest on podpisany przez
Burmistrza i Dyrektora Pałacu.
Rada Miasta zatwierdziła Statut Pałacu.
Radny S. Dziura
Rada Miasta uchwaliła Statut Pałacu , który miał być tymczasowy , a Dyrektor
Czaprcki miał przedstawić w najbliższym czasie nowy, a nie ma go do dziś.
Radny H. Sienkiewicz
Ja uważam , że w Radzie Pałacu muszą być osoby kompetentne.
Obrady sesji opuściła Radna A. Hodowana
Kworum -20

- 22 -
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie kandydatury radnych
do Rady Pałacu
l)radnego T. Wołoszyna
2)radnego A. Stawczyka
radni jeszcze raz wyrazili zgodę na uczestniczenie w Radzie Pałacu
Głosowanie: Za-14, przeciw - 2, wstrzymało się -4
Radny K. Martyniak
Zwrócił się do Burmistrza Miasta S. Kowala , aby sprawozdanie z działalności
Burmistrza między sesjami było wysyłane z materiałami na sesję.
To co nie zostanie wpisane , może Burmistrz dopowiedzieć na sesji.
Radny A. Łukasiewicz
Odniósł się na piśmie do zarzutów radnego E. Chodania pod jego adresem.
(zał. nr 27 do niniejszego protokołu).
12. ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący Rady Miasta Z. Mirski poinformował, że porządek obrad został zrealizowany , w związku z tym ogłasza zakończenie sesji. Sesję zamknięto o godzinie 15:55. Na tym protokół zakończono.


Protokołowała: Janina Kaczor

PRZEWODNICZĄCY
Rady Miasta Żagań
Zdzisław Mirski

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Kaczor
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-06-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Kaczor
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-06-27 14:48:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-06-27 14:49:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-06-27 14:49:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1959 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony