ˆ

Protokoły 2007

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NR XVIII/2007 Z SESJI RADY MIASTA ŻAGAŃ w dniu 29 listopada 2007 roku

Informacja ogłoszona dnia 2008-02-01 11:06:34 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ XVIII/2007
RADY MIASTA ŻAGAŃ
z sesji w dniu 29 listopada 2007 r.
1. OTWARCIE SESJI I STWIERDZENIE KWORUM.
Obrady otworzył Przewodniczący Rady Miasta Z. Mirski o godzinie 10:00. Stwierdził, że zgodnie z lista obecności w obradach uczestniczy 21 radnych , co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 21 radnych stanowi kworum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji. Przewodniczący powitał radnych oraz zaproszonych gości (lista radnych oraz zaproszonych gości stanowi załącznik do niniejszego protokołu jako załącznik nr 1 i nr 2).Obrady odbywały się w sali Kurlandzkiej ŻPK. O terminie posiedzenia radni zostali powiadomieni pisemnie. Projekty dokumentów przesłano wraz z zawiadomieniem.
2. PRZYJĘCIE PORZĄDKU OBRAD.
Do zaproponowanego porządku obrad Przewodniczący Rady wniósł o wprowadzenie do porządku obrad trybem 7 dniowym na podstawie art.20 ust.5 ustawy o samorządzie gminnym dwóch projektów uchwał: jako ppkt ."i"-w sprawie podjęcia inwestycji o wartości przekraczającej granicę ustaloną w budżecie miasta na 2007r, oraz
ppkt.jj"- w sprawie utworzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z udziałem Gminy Żagań o statusie miejskim.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie.
3.PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI.
Protokół sesji był wyłożony w BRM do wglądu. Nikt z radnych nie wnosił uwag ani poprawek , w związku z tym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie

4.INTERPELACJE , WNIOSKI I ZAPYTANIA.
Radny Z. Opala
Zgłosił dwie interpelacje:
l)w sprawie założenia oświetlenia ul. Krętej od cmentarza w stronę
ul. Kożuchowskiej.
2)w sprawie budowy płatnych parkingów w Rynku i na pi. Słowiańskim.
Radny A. Budziłło
Zgłosił interpelację w sprawie oznakowania drogi od ul. Chrobrego w stronę
oczyszczalni ścieków.
Radny T. Wołoszyn
Złożył interpelację na piśmie ( w załączeniu do protokołu sesji, zał. nr 4)
w sprawach :
l)przebudowy chodnika od ul. Piastowskiej do ul. XXX-lecia.
2)naprawy chodnika zniszczonego przez budowę prowadzoną na odcinku od
ul. Piłsudskiego do ul. Findera.
3)rozszerzenie uprawnień do bezpłatnych przejazdów środkami MZK dla
inwalidów z I grupą i ich opiekunów.
4)stworzyć Zespół opieki Paliatywnej.
Radny A.Łukasiewicz
Zgłosił uwagę , że mieście nadal wiszą plakaty wyborcze.
5. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE.
Burmistrz Miasta S. Kowal odpowiedział, że głównie interpelacje dotyczą znowu dróg powiatowych , ale odpowiedzi zostaną udzielone na piśmie w odpowiednim terminie.
6. SPRAWOZDANIE BURMISTRZA MIASTA Z DZIAŁALNOŚCI
MIĘDZY SESJAMI.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta ( w załącznik nr 5 do protokołu).
Radna W. Winczaruk
Poprosiła , aby zaapelował do członków Łużyckiego Związku Gmin, aby jak najprędzej podjęto decyzję o budowie nowego wysypiska śmieci, bo na obecnym kończy się już miejsce do składowania co skutkuje tym , że mieszkańcy dostali ogromną podwyżkę za wywóz śmieci.
Burmistrz Miasta S. Kowal powiedział, że podwyżka cen za wywóz śmieci nie wynika z braku miejsca na wysypisku.
Prezes MPOiRD A. Katarzyniec
wyjaśnił, dlaczego ceny za wywóz śmieci musiały wzrosnąć , a nowego składowiska śmieci nie będzie , bo jest projekt rozbudowy obecnego w Chrobrowie.
Radny M. Zapotoczny
Poprosił Burmistrza, aby w sprawozdaniu rozszerzać informacje o spotkaniach ,
w których Burmistrz uczestniczy. W jakiej sprawie odbyły się te spotkania.
Więcej uwag brak.
Rada przyjęła sprawozdanie.
7. INFORMACJA Z PRACY KOMISJI RADY.
Komisja Budżetu i Finansów - sprawy sesji.
Komisja Porządku i Bezpieczeństwa - j.w.
Komisja Gospodarki Miejskiej -j.w.
Komisja Rewizyjna -j.w.
Komisja Zdrowia , Pom. Społecznej, Oświaty i Kultury -j.w.
8. SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ.
Sprawozdanie przedstawił Burmistrz Miasta S. Kowal (załącznik nr 6 do protokołu).
Brak pytań i uwag.
Rada przyjęła sprawozdanie.
Przerwa: 11:00-11:15. Obrady sesji opuścił
Radny A. Pauszek Kworum - 20.
9. PODJĘCIE UCHWAŁ W SPRAWACH:
a)zmian w budżecie gminy.
(XVIII/97/2007), (zal nr 7).
Projekt uchwały omówiła Skarbnik Miasta T. Łapczyńska. Opinie komisji Rady - pozytywne. Brak pytań i uwag.
Głosowanie: Za - 20 -jednogłośnie
b)wyrażenia zgody na udzielenie pomocy finansowej dla Powiatu Żagańskiego. (XVIIJy98/2007), (zal nr 8).
Opinie komisji Rady - pozytywne. Brak pytań i uwag.
Głosowanie: Za - 20 -jednogłośnie
Na obrady sesji powrócił radny radny A. Pauszek kworum - 21
c) ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2007 roku.
(XVm/99/2007), (zal nr 9).
Opinie komisji Rady - pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
d)przyjęcia w ramach budżetu miejskiego realizacji 2-letniego cyklu inwestycyjnego zadania pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy ul Żarskiej na odcinku od ul XXX-lecia do ul. Młynarskiej". (XVIII/100/2007), (zal nr 10).
Opinie komisji Rady - pozytywne. Brak pytań i uwag.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
e)przyjęcia w ramach budżetu miejskiego realizacji 2-letniego cyklu inwestycyjnego zadania, pn: „ Opracowanie dokumentacji projektowej budowy systemu dróg w Strefie Aktywności Gospodarczej w rejonie ulicy Asnyka w Żaganiu".
(XVIII/101/2007), (zal nr U).
Opinie komisji Rady - pozytywne.
Brak pytań i uwag.
Głosowanie: Za - 21 -jednogłośnie.
fjokreślenia limitu nowo wydawanych licencji na zarobkowy przewóz osób taksówkami na rok 2008. (zal nr 12).
Opinie komisji Rady - negatywne.
Radny S. Dziura
Taki limit i różne inne ograniczenia nie mogą funkcjonować w gospodarce wolnorynkowej.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Głosowanie : Za - 0, wstrzymało się - 0, przeciw - 21
Projekt uchwały odrzucono
g)zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim. (XVlII/102),(zal nr 13).
Radna W. Winczaruk
Według wyjaśnień głównej księgowej Żagańskich Wodociągów i Kanalizacji ceny wody i ścieków trzeba podnieść ze względu na chybioną inwestycję. Pytanie do pani M. Wrońskiej Radczyni Prawnej Urzędu Miasta , czy rzeczywiście Radni muszą podjąć tą uchwałę ?
M. Wrońska
Rada może odrzucić projekt uchwały jeżeli jest niezgodny z prawem. Projekt uchwały jest przygotowany zgodnie z prawem . Przedłożone do zatwierdzenia taryfy zostały opracowane zgodnie z przepisami ustawy powołanej w podstawie prawnej oraz przepisami wykonawczymi do niej. Taryfy zostały określone na podstawie rzetelnie ustalonych niezbędnych przychodów dla prowadzenia działalności w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na terenie Gminy . Ceny wejdą w życie czy Rada podejmie uchwałę czy nie.
Radny A. Budziłło
W zeszłym roku kiedy podnoszono ceny za wodę i ścieki prezes spółki ŻWiK powiedział, że trzeba podnieść ceny , bo od trzech lat nie było podwyżek. A w tym roku znowu są podwyżki.
Radny E. Chodań
Mimo tego , że nie mamy wpływu na to czy ceny wzrosną czy nie chcemy , aby
prezes wyjaśnił nam przyczynę podwyżek.

Prezes Spółki M. Biały
Żagańskie Wodociągi i Kanalizacje za ok.600 tys. zł odkupią od niemieckiej spółki sieć wodno-kanalizacyjną do strefy przemysłowej przy ul. Chrobrego, ale po odebraniu i kosztorysie powykonawczym w ciągu 5 lat. Walne zgromadzenie spółki, w której miasto ma 94% udziałów podjęło decyzję o inwestycji i spółka była zobowiązana decyzją właściciela. Inwestorem jest firma Dringenberg. Warunkiem wybudowania było przejęcie starej sieci wewnętrznej. W zeszłym roku zaplanowaliśmy również inwestycję przyłączenia Jednostki Wojskowej „Las". To duża inwestycja. Początkowo wartości, które planowaliśmy obsługi i odbioru ścieków dla nich były wyższe od tych , które są. Nie można mówić o zwrocie inwestycji o czym Państwo tu mówią i pewnie księgowej chodziło o inne aspekty. Na wzrost cen wpływ mają różne czynniki, także fakt wymiany sprzętu technicznego i podwyżki płac. Za niemiecką firmę zapłacimy zgodnie z ustawą do granicy użyteczności gruntu do tego w ratach i jest to taniej niż gdybyśmy mieli to wykonać sami. Decyzję podjęła Rada Nadzorcza po czym Walne Zgromadzenie i Spółka wykonuje to do czego jest powołana. Zgodnie z ustawą każdy nawet osoba fizyczna zwraca się z wnioskiem o przejęcie sieci, bo kto nie chce legalnie odzyskać pieniędzy. Nowe taryfy na wodę i ścieki to :
było 5,46 zł za metr sześcienny , proponowana 5,89 zł dla gospodarstwa domowego.
Pozostali odbiorcy płacili 6,32 zł ,a proponowana podwyżka to 6,74 zł. Spółka ŻWiK wykonała inwestycje na 2 mln.255 tys. zł. W większości są to sieci wodno-kanalizacyjne, traktowane jako budowle i w przyszłym roku przewidywany jest znaczny wzrost kosztów amortyzacji.
Burmistrz Miasta S. Kowal
Powołaliśmy jak pamiętam w 2004 r. Żagańskie Wodociągi i Kanalizacje były
bez kapitału. Dotychczas miasto nie mając spółki inwestowało w sieć wodną
około 100 tys. zł. rocznie. Spółka odciąża miasto , jak widzimy inwestuje ,
zarabiając ponad 2 min. zł. To co słyszymy od Państwa , a pośrednio od głównej
księgowej -jeżeli to prawda , to szok , bo mówiąc to , to nie wie co mówi.
Jak można tak oceniać inwestycje , myślę że miała Pani inne rzeczy do
przekazania , lub parafazując polityków , wróciła z wycieczki filipińskiej.
Drodzy Państwo, wielokrotnie mówiliśmy o strefie przemysłowej.
Inne miasta mając je , mają uzbrój one strefy , a my co , pusto.
Ale udało się dogadać w sprawie uzbrojenia i to za dobre pieniądze i przeznaczyć
je choćby na drogi. Dringenberg wykonał sam projekt uzbrojenia i to wielokrotnie
taniej od miasta i za to nas ganią?
Proszę przyjąć do wiadomości, że im więcej majątku inwestują , tym wyższa
amortyzacja , a to jest też koszt utrzymania.

Opinie komisji Rady:
Komisja Zdrowia, Pomocy Społ. Oświaty i Kultury - pozytywnie
Komisja Budżetu i Finansów-pozytywnie
Komisja Bezpieczeństwa - nie jednogłośnie odrzucić
Komisja Gospodarki Miejskiej - j.w.
Komisja Rewizyjna -j.w.
Przewodniczący Rady ogłosił przerwę 12:30 - 12:45. Po przerwie wznowiono obrady .Kworum - 21 radnych. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za-8, przeciw - 3, wstrzymało się -10
Uchwała została podjęta.
h) powiadomienia Skarbnika Miasta Żagań o obowiązku złożenia oświadczenia
lustracyjnego.
(XVIII/103/2007), (zal nr 14).
Opinie komisji Rady - pozytywne. Brak pytań i uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie : Za - 21 -jednogłośnie

(XVIII/104/2007), (zal nr 15).
Opinie komisji Rady - pozytywne. Brak pytań i uwag
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Glosowanie: Za - 21 -jednogłośnie
j) w sprawie utworzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z udziałem Gminy Żagań o statusie miejskim. (XVIIl/105/2007), (zal nr 16).
Radny A. Budziłło
Czy za wszystko będzie odpowiedzialny prezes spółki?
Burmistrz Miasta S. Kowal
Rada Nadzorcza spółki da upoważnienie prezesowi spółki do odpowiednich
działań.
Radny S. Dziura
Dopiero powołaliśmy instytucje kultury. Jak teraz będą funkcjonowały te dwie
firmy?. Czy będą współpracować czy się zwalczać. Jak będzie funkcjonowała np.
Letnia Akademia Muzyczna?.
Burmistrz Miasta S. Kowal
Spółka zacznie działać od 2008 r. i będzie w 100% miejska. Doczasu wyboru
prezesa Jego obowiązki będzie pełnił J. Czapracki dyrektor PKiS.
Spółka ma być inwestorem wykorzystującym duży potencjał jaki ma pałac i hala
sportowa. Pałac będzie użyczany spółce. Spółka będzie mogła starać się o
pieniądze z zewnątrz. Za sekcje dla młodzieży które są w pałacu zapłacimy,
będziemy zlecali ich prowadzenie. Inaczej będą traktowani mieszkańcy miasta , a
inaczej ludzie , którzy na przykład będą chcieli wynająć boisko lub halę sportową.
Opinie komisji Rady - pozytywne.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
Głosowanie: Za-19, przeciw - 0, wstrzymał się - 2
10. SPRAWY ORGANIZACYJNE.
Przewodniczący Rady nawiązał do artykułu prasowego w sprawie oświadczeń majątkowych radnych i stwierdził ,że były to mało znaczące błędy wynikające z niewiedzy nowo powołanych radnych. Radni dokonali już korety swoich oświadczeń majątkowych i złożone korekty zostały w Urzędzie Skarbowym. Przed wypełnieniem nowych oświadczeń za 2007 rok zostanie przeprowadzone szkolenie w tym temacie przez pracownika Urzędu Skarbowego. Przewodniczący przypomniał, że następna sesja27 12.2007 r. , ale do tego czasu prawdopodobnie będzie jeszcze sesja nadzwyczajna.
11. ZAMKNIĘCIE SESJI.
Przewodniczący rady poinformował, że porządek obrad został zrealizowany , w związku z tym ogłasza zakończenie sesji. Sesję zamknięto o godzinie 15:00. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Jnina Kaczor

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Janina Kaczor
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-02-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Janina Kaczor
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-02-01 11:01:31
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-02-01 11:06:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-02-01 11:06:34
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1888 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony