ˆ

2007

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Na sesję w dniu 29 marca 2007 r.

Informacja ogłoszona dnia 2007-03-30 09:19:38 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

B.0055/3/07

SPRAWOZDANIE
Burmistrza Miasta Żagań z działalności między sesjami Rady Miasta Żagań.

W okresie od 23 lutego 2007r. do 28 marca 2007r. podjęte zostały następujące działania:
1. Przygotowane zostały projekty uchwał, sprawozdania oraz informacje na obecną sesję Rady Miasta.

2. Udzieliłem odpowiedzi na interpelacje radnych.

3. Wydałem szereg zarządzeń, min. w sprawach:
- zmian w budżecie gminy,
- zmiany układu wykonawczego budżetu gminy,
- zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami na 2007r.,
- utworzenia rachunków dochodów własnych Urzędu Miasta Żagań,
- nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miasta Żagań,
- upoważnienia dyrektorów gminnych jednostek budżetowych do wykonywania zmian w planie finansowym na 2007r.,
- udzielenie pełnomocnictwa Zastępcy Kierownika OPS,
- wyznaczenia do sprzedaży nieruchomości komunalnych.

4. Podjęto szereg działań dotyczących spraw istotnych dla naszego miasta, m.in.:

1) 23.02.2007r.
- wykonawca badań archeologicznych w Rynku – firma „EURO CONSULTING” z Żagania, przedstawił wstępny harmonogram i zakres prac przewidzianych do realizacji. Wykonawca wystąpił również z wnioskiem o pilne usunięcie z badanego terenu przeszkód, jak uzbrojenie, słupy, tablice itp.,
- spotkanie z Prezesem firmy „Janbud” Żary

2) 25 - 26.02.2007r.
- udział w spotkaniu Stowarzyszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego w Szklarskiej Porębie, na którym m.in.:
• wysłuchano wystąpień Marszałka Województwa Lubuskiego i Wojewody Lubuskiego,
• przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego poinformował o środkach unijnych dla województwa lubuskiego na lata 2007 – 2013,
• przedstawiciel Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska omówił możliwości korzystania ze środków pomocowych na 2007r.,
• przedstawiciel RIO omówił zagadnienia związane z dysponowaniem dyscypliną finansową.

3) 27.02.2007r..
- odbyły się spotkania:
• z radnymi – członkami Komisji Gospodarki Miejskiej oraz Budżetu i Finansów w sprawie polityki mieszkaniowej miasta,
• z Prezesem PTTK, na którym omówiono współdziałanie przy organizacji „Piosenki Turystycznej i Żeglarskiej” oraz możliwość połączenia tej imprezy z „Festiwalem Żaganisko”.

4) 28.02.2007r.
- na spotkaniu z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych dokonano ustaleń do planu miejscowego w rejonie ul. Żarskiej oraz określenia warunków przejęcia części nieruchomości, niezbędnej do wykonania czwartego włączenia w rondo, w celu skomunikowania strefy przemysłowej,
- z Komendantem Straży Pożarnej omówiono sprawy bieżące tej jednostki.
.

5) 01.03.2007r.
- z przedstawicielami „Carbo Media” określono zasady współpracy podczas realizacji filmu promującego Żagań,
- na spotkaniu w GDDKiA w Zielonej Górze omówiono sprawy bieżące, m.in. utrzymanie dróg w mieście i zieleni przy drogach karjowych.

6) 02.03.2007r.
- w związku z opracowywaną zmianą Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Żagania, dokonano weryfikacji proponowanych do przejęcia terenów zamkniętych i leśnych, Są to tereny:
• planowanej aktywności inwestycyjnej w rejonie ul. Chrobrego, za istniejącą strefą przemysłową,
• pomiędzy torami kolejowymi, a terenem obozu jenieckiego,
• planowanej aktywności inwestycyjnej przy ul. Lotników Alianckich,
• planowanej aktywności inwestycyjnej pomiędzy ul. Żelazną a torami kolejowymi w kierunku Legnicy,
• przy rondzie przed JW. na ul. Żarskiej,
• przy ul. Bema, przy terenach przemysłowo – składowych.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Wojska oraz Nadleśnictw Żagań i Lipinki Łużyckie.
- w Starostwie Powiatowym odbyło się Uroczyste Podsumowanie Realizacji Powiatowej PSP w 2006r.,
- spotkanie z Syndykiem Masy Upadłościowej Modernbud sp. z o.o.


7) 03.03.2007r.
- zawody XXXIII Cross Żagański Grand Prix PZLA.

8) 05.03.2007r.
- odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników ECO Żagań sp. z o.o. w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego, poprzez utworzenie nowych udziałów i pokrycie ich wkładem rzeczowym (urządzenia kotłowni oświatowych).
Wniosek Gminy w tej sprawie został wycofany i uchwała NZW nie została podjęta.

9) 08.03.2007r.
- udział w uroczystościach z okazji Dnia Kobiet w ŻPK.


10) 12.03.2007r.
- W GDDKiA została uzgodniona umowa użyczenia niezabudowanych nieruchomości przy ul. Chrobrego, położonych w obrębie nr 1, stanowiących zaprojektowaną drogę dojazdową do nieruchomości położonych w Żagańskiej Strefie Gospodarczej.


11) 13.03.2007r.
- spotkanie z Zarządem Uniwersytetu III Wieku, w sprawach bieżących.

12) 14.03.2007r.
- odbyły się spotkania:
• z Prezesem firmy IBF w Bolesławcu, która kupiła działkę od Skarbu Państwa. Uzyskano informację o przewidywanej działalności inwestora,
• z Prezesem MPOiRD, w sprawach bieżących Spółki.

13) 15.03.2007r.
- na spotkaniu w siedzibie ECO SA Opole zapoznano się z wyrokami sądów w sprawie podjętej przez Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników ZGC sp. z o.o. uchwały wyrażającej zgodę na zbycie udziałów przez Gminę Żagań na rzecz ECO SA w Opole.
Uchwała została zaskarżona przez wspólnika mniejszościowego, stronami sporu są:
• pozwany – ZGC sp. z o.o. Żagań (obecna nazwa ECO Żagań sp. z o.o.)
• powód – PUH „REMOTERM” Zielona Góra.
Nie powoduje to ujemnych skutków dla sprzedaży udziałów przez Miasto Żagań.

14) 16.03.2007r.
- spotkanie z radnymi Komisji Gospodarki Miejskiej oraz Komisji Rewizyjnej.
Przedstawiono procedurę sprzedaży udziałów w ZGC sp. z o.o. na rzezc ECO SA Opole oraz posiadane opinie prawne w tej sprawie. Ponownie podkreślono, że Gmina nie jest stroną w prowadzonym sporze.
Przedstawiciel MPOiRD sp.z o.o. omówił aktualny stan wysypiska odpadów i poinformował, że możliwość przyjmowania odpadów jest zapewniona przez ok. 2 najbliższe lata i współpracę do rozwiązania tego problemu dla powiatów żagańskiego i żarskiego, poprzez Łużycki Związek Gmin.

15) 19.03.2007r.
- z Prezesem Stowarzyszenia „Huragan” omówiono bieżące sprawy tej instytucji..

16) 20.03.2007r.
- uczestnictwo w obchodach Światowego Dnia Inwalidów i Ludzi Niepełnosprawnych,
- w Klubie Garnizonowym podsumowano II etap Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1768 – 1864”.

17) 21.03.2007r.
- odbyły się spotkania:
• z kierownictwem MKS „Czarni”, w sprawach bieżących,
• ze Stowarzyszeniem „ Miasto bez Granic”, w sprawach bieżących.

18) 22.03.2007r.
- objazd miasta z radnymi Komisji Praworządności, Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego,
- spotkanie z ekipą telewizyjną Nowej Zelandii, zapoznanie się z ich zamierzeniami i określenie możliwości pomocy ze strony miasta.

19) 23.03.2007r.
- odbyły się spotkania:
• z Zarządem Łużyckiego Związku Gmin, w sprawach bieżących,
• z Przewodniczącymi Komisji Rady Miasta, w sprawach bieżących,
• w Zarządzie Dróg Wojewódzkich, w sprawie następnych inwestycji w mieście, m.in. ronda na pl. Wolności oraz dokumentacji projektowej przebudowy ulic Przyjaciół Żołnierza i Lotników Alianckich – inwestycje czekają na zatwierdzenie przez Zarząd Województwa,
- udzieliłem wywiadu telewizji z Nowej Zelandii, do realizowanego „Dokumentu o Wielkiej Ucieczce”.

20) 24.03.2007r.
- udział w uroczystościach związanych z 63 rocznicą „Wielkiej Ucieczki” lotników alianckich z obozu Stalag Luft III.

21) 26.03.2007r.
- spotkanie w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim, dotyczące zagospodarowania odpadów komunalnych.
Spotkanie miało na celu przybliżenie „Krajowego planu gospodarki odpadami 2010”, szczególnie w zakresie planowania inwestycji w gospodarce odpadami.

22) 28.03.2007r.
- odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników ŻTBS sp. z o.o.
Przedmiotem obrad było m.in. podwyższenie kapitału zakładowego spółki o kwotę 300.000 zł. Podwyższony kapitał zostanie objęty przez Gminę do 30 kwietnia 2007r.

23) ponadto, w okresie sprawozdawczym:
- ogłoszono przetargi:
• bieżące utrzymanie dróg gminnych i dróg położonych na gruntach komunalnych,
• budowa parkingu przy ul. Królowej Jadwigi w Żaganiu,
• utwardzenie nawierzchni ul. Środkowej,
• opracowanie PT przebudowy nawierzchni dróg ul. Rynek, II Armii WP, Keplera, Długa, bracka, Szprotawska (odcinek od ul. Libelta do Wałowej)i Plac Słowiański.
- unieważniono przetarg:
• utwardzenie nawierzchni ul. Środkowej.
- rozstrzygnięto przetargi:
• budowa oświetlenia ul. Bp. Pluty wraz z przyległymi ulicami,
• mechaniczne oczyszczanie ulic
• opracowanie Miejscowego Planu Zagospodarowania Terenu Osiedla Łąkowa.
- w trakcie rozstrzygania jest przetarg:
• budowa parkingu przy ul. Kopernika.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Artemiusz Władyka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-03-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Artemiusz Władyka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-03-30 09:19:29
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-03-30 09:19:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-03-30 09:19:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2553 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony